Salgs- og leveringsbetingelser

Ejerskab:
DK Shoppen er en del af Proba.dk og ejet af
Proba Holding ApS
CVR nr. 29415536
Vænget 6
4070 Kirke Hyllinge

Kontor og Showroom er på adressen:
Karlebyvej 100
4070 Kirke Hyllinge
Tlf. 42 90 39 00
Mail: info@dkshoppen.dk

Marketplace:
DK Shoppen tilbyder en online platform, hvor andre sælgere kan tilføje deres produkter og sælge dem igennem DK Shoppen. Det vil fremgå på det enkelte produkt, hvem der er sælger af produktet og ved accept af vores handelsbetingelser, bekræfter du at du har læst den enkelte sælgers handelsbetingelser og derved accepterer disse.

DK Shoppen kan ikke drages til ansvar for produkter eller handler der ikke er solgt af DK Shoppen som sælger, men henviser til at du kontakter sælgeren direkte via deres oplysninger her på hjemmesiden. Vi vil dog gerne sikre os at du altid får en god oplevelse når du handler på DK Shoppen, så skulle du mod forventning få en anden oplevelse, vil vi meget gerne høre fra dig.

PriceRunner Købsgaranti:
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem – du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner koster ingenting og tager kun et par minutter! Få PriceRunner Købsgaranti i dag

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt.

PriceRunner Købsgaranti erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien, samt de gældende brugervilkår.

Bestilling og betaling:
For at handle på DK Shoppen skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer du ønsker at købe og tilføjer dem til indkøbskurven. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, tilføje yderligere varer samt slette eller ændre indholdet. Prisen ændres løbende i forhold til dine ændringer. Når du er klar til at bestille vælger du “kasse” hvorefter du taster dine oplysninger som dit navn, adresse, email, tlf.nr., betalingsform samt valg af leveringsform.

Beløbet for varene trækkes først på din konto når varene afsendes. Alle priser på DK Shoppen er inklusiv moms medmindre andet er angivet.

3D Secure:
For at imødegå en højere sikkerhed ved online kortbetalinger, har vi indført flere nye sikkerhedsforanstaltninger. Her kan du læse om, hvad det betyder for dig, når du handler online hos DK Shoppen. Vi har implementeret 3D secure også kendt under “Verified by Visa” og “MasterCard Secure Code”. Det er en ny fælles sikkerhedsstandard for internationale betalingskort på nettet, som er udarbejdet af de internationale kortselskaber Visa og MasterCard.

Kun på nettet:
3D secure omfatter kun betalinger på nettet. Sikkerhedsstanden administreres lidt forskelligt rundt omkring i verden. En række danske udstedere af de forskellige typer af Visa kort har valgt at benytte netbanken til at kontrollere, at kort og kode hører sammen. 

Sådan gør du:
Når du skal betale for dine varer online, vil du blive bedt om at indtaste:

  • Kortnummer
  • Udløbsdato
  • Kontrolcifre

Du vil herefter blive bedt om, at indtaste din Verified by Visa eller MasterCard Secure kode for at godkende dit køb. Har du ikke tidligere oprettet en kode, vil du få mulighed for det i forbindelse med købet.

Læs mere om 3D secure hos Nets

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse:
Ved køb modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

Lager:
Vi går meget op i at informere om produktet er på eget lager eller er på fjernlager, ofte hos leverandøren. Det betyder at du som udgangspunkt kan forvente at produktet er på eget lager når dette er oplyst, og dermed også forvente at det sendes i løbet af 1-3 hverdage, ofte sendes det samme dag. Vi tager dog forbehold for lager regulering samt tastefejl både hvad angår lager, forventet levering af restordre samt priser.

Fortrydelsesret:
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos DK Shoppen med undtagelse af valgte ydelser som f.eks. reparation, konfigurering, installation, personlig levering, support, licenser samt abonnement.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail info@dkshoppen.dk eller tlf. 31314466. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:
Hvis du fortryder købet skal varerne sendes til:
TMC Logistik, Att. DK Shoppen
Vintapperbuen 29
4070 Kirke Hyllinge

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, da du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, men du kan med fordel gøre brug af vores returportal

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Ved forudgående aftale kan varerne også indleveres til:
DK Shoppen
Karlebyvej 100
4070 Kirke Hyllinge

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men ikke tage den egentlig i brug. Bemærk at vi grundet hygiejne, ikke refunderer In-Ear hovedtelefoner hvis plomberingen/filmen er fjernet.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, og ej heller valgte ydelser som reparationer, personlig levering, konfigurering, support samt installering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

ADAPTiQ headset og software er ikke omfattet af den 14 dages fortrydelsesret.

Reklamationsret:
Når du handler hos DK Shoppen har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ved reklamation aftales nærmere omkring evt. reparation/returnering osv.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger:

For at du kan foretage køb på DK Shoppen, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til DK Shoppen videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Den dataansvarlige på DK Shoppen er ejer, Bjarne Andersen. Som registreret hos Proba Holding ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Proba Holding ApS via e-mail info@dkshoppen.dk

Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Bjarne Andersen pr. e-mail info@dkshoppen.dk eller pr. telefon 42903900. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Eu-Kommisionens klageportal

Handelsbetingelserne er senest opdateret 15.04.2019