Handelsbetingelser for Proba, er senest opdateret 02.12.2022


Du har som privatperson, 14 dages fortrydelsesret når du handler hos Proba igennem DK Shoppen med undtagelse af valgte ydelser som f.eks. reparation, konfigurering, installation, personlig levering, support, licenser samt abonnement.

For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret medmindre andet skriftligt er aftalt. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a) har modtaget din vare


b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.


Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail ba@proba.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:

Hvis du fortryder købet skal varerne sendes til:


Pakkeshop Menu Kirke Hyllinge


Oprettes med flg.:
Proba
Att. Bjarne
Vænget 6, 4070 Kirke Hyllinge
ba@proba.dk
Tlf. 4290 7600


Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, da du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men ikke tage den egentlig i brug. Grundet hygiejne, refunderer vi ikke hovedtelefoner, hvis plomberingen/filmen er brudt.


Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, og du ikke har pakket varen op, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Er plomberingen brudt eller er varen pakket op, betragter vi det som en værdiforringelse, da vi ikke kan sælge varen som ny efter returnering. I tilfælde af værdiforringelse, fratrækker vi 15-75% af dit indbetalte beløb, men det vurderes i det enkelte tilfælde.


Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, og ej heller valgte ydelser som reparationer, personlig levering, konfigurering, support samt installering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

ADAPTiQ headset og software er ikke omfattet af den 14 dages fortrydelsesret.

Reklamationsret:

Når du handler hos Proba igennem DK Shoppen har du som privatperson 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Reklamationsretten kan bortfalde hvis varen anvendes i erhvervsmæssig sammenhæng.

For erhvervskunder er der 6 måneders reklamationsret fra ordreafgivelse. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ved reklamation aftales nærmere omkring evt. reparation/returnering osv.